یکی از مهم ترین مسایلی که همیشه ذهن برگزار کنندگان را درگیر می کند، فروش بلیت های رویداد می باشد. مخاطبین شما برای حضور در یک رویداد، فاکتور های مختلفی را در نظر می گیرند که عدم توجه به این فاکتورها می تواند تاثیر زیادی در عدم فروش بلیت رویداد شما داشته باشد. در این پست مسائلی که برای فروش بیشتر رویداد باید در نظر بگیرید را ذکر می کنیم.
اولین چیزی که کاربر در صفحهی رویدادها میبیند و احتمالا بیشترین تاثیر را روی جذب او دارد تصویر کاور رویداد است. هنگام ایجاد رویدادتان در توجا سعی کنید از تصویری به عنوان تصویر کاور رویدادتان استفاده کنید که اولا کیفیت بالایی داشته باشد، ثانیا بتواند رویداد شما را توضیح دهد.
نام رویداد نیز نقش بسیار مهمی در جلب توجه مخاطب دارد. انتخاب نام برای رویداد باید به گونه ای باشد که ابهامی در ذهن مخاطب ایجاد نکند و در اولین مواجهه متوجه موضوع همایش یا رویداد شود.
نکتهی مهمی که باید توجه کنید این است که تصویر و نام رویداد شما و هر چیز دیگری که داخل صفحهی رویدادهای توجا وارد میکنید باید با هم سازگار باشند و همگی روی یک موضوع خاص تمرکز داشته باشند.
یکی دیگر از موارد مهمی که در ایجاد رویداد باید به آن توجه کنید آدرس رویداد است، بخش نامک (URL) شما باید شبیه به نام رویدادتان باشد. بسیاری از رویدادها این بخش را خالی میگذارند و یا از عبارتهای خیلی مبهم در آن استفاده میکنند. شما میتوانید در بخش نامک، نام رویداد را به فارسی و یا انگلیسی وارد کنید، اگر فارسی بنویسید اثر مثبتی روی سئوی شما خواهد داشت و اگر انگلیسی بنویسید این حسن را دارد که اگر رویداد در شبکههای اجتماعی به اشتراک گذاشته شود لینک مطلب به وضوح دیده خواهد شد و کاربر میداند دقیقا کجا کلیک میکند.
بعد از اسم، دومین بخش مهم رویداد، توضیحاتی است که در مورد رویداد خود می دهید. کاربران برای حضور در یک رویداد باید هزینه ی زمانی و مالی بپردازند و به همین دلیل قبل از حضور در یک رویداد ابتدا منافعی که از حضور در یک رویداد را به دست می آورند بررسی می کنند.مردم صرفا به این خاطر که رویدادی وجود دارد در آن شرکت نمی کنند بلکه به این فکر می کنند که چه سودی از شرکت در این رویداد کسب می کنند. به طور کامل سر فصل هایی که در رویداد شما مورد بحث قرار می گیرند و اینکه چه سودی به کاربر می رساند را در قسمت توضیحات ذکر کنید.
عدم پر کردن بخش توضیحات در وب سایت توجا، باعث می شود که مخاطبین رویداد شما را جدی تلقی نکنند. شاید فکر کنید که گذاشتن یک لینک و هدایت کاربر به سمت وب سایت خودتان نتیجه ی بهتری داشته باشد، اما اغلب اوقات اگر نتوانید توجه کاربر را در لحظه اول جلب کنید، ممکن است مخاطب بر روی لینک مورد نظر شما کلیک نکند و این فرصت فروش شما را کاهش می دهد. پس از جلب مخاطب می توانید لینک وب سایت خود را در قسمت انتها قرار دهید تا مخاطب برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شما به وب سایتتان مراجعه کند.
استفاده از عکس یا پوستر مرتبط توجه کاربر را چندیدن برابر افزایش می دهد. در صورتی که پوستری برای رویداد خود ایجاد کرده اید حتما از این پوستر در صفحه رویداد استفاده کنید. همچنین در قسمت بالای سایت توجا از پوستری جذاب استفاده نمایید.
در صورتی که شما قبلا رویدادی برگزار کرده اید، از عکس ها، فیلم ها و نظرات شرکت کنندگان قبلی رویداد استفاده کنید تا به کاربران نشان دهید که فضای رویداد شما چگونه است و کاربران چه انتظاری می توانند از رویداد شما داشته باشند. نظرات شرکتکنندگان قبلی را همراه با عکس آنها استفاده کنید تا مخاطبین اعتماد بیشتری به شما داشته باشند.
یک راه بسیار خوب نشان دادن یک عکس از رویدادهای قبلی است که بتواند حس حضور در رویداد را برای کاربران تداعی کند.
کدهای تخفیف یکی از مهمترین ترفندهای بازاریابی هستند که برای تشویق به خرید بلیتهایتان میتوانید از آنها استفاده کنید.
تخفیف برای مدت زمانی محدود
اغلب کاربران خرید بلیت رویداد را تا روزهای آخر به تاخیر می اندازند، برای جلوگیری از این مشکل بلیتهای زودهنگام و با هزینهای کمتر از قیمت اصلی بلیت ایجاد کنید تا مشتریان ترغیب شوند بلیت رویداد را خریداری کنند.
تخفیف برای اعضای گروههای خاص
حضور برخی گروههای خاص در بعضی رویدادها از اهمیت خاصی برخوردار است، در چنین موقعیتهایی استفاده از بلیتهای تخفیفی برای آن گروه خاص میتواند تاثیر فوقالعادهای در روند کار داشته باشد.
تخفیف عمومی
نوع دیگر از تخفیفهایی که میتوانید از آنها استفاده کنید تخفیفهای عمومی هستند. به مناسبتهای مختلف شما میتوانید تخفیف عمومی ارائه کنید به عنوان مثال، اگر شما یک رویداد کارآفرینی هستید به مناسبت روز کارآفرینی میتوانید بلیتهای خود را با قیمت کمتری ارائه کنید.
قیمت رویداد خود را متناسب با امتیازی که به کاربر می دهید تنظیم کنید. مخاطبین شما پس از اینکه در مورد امتیازاتی که از رویداد شما کسب می کند، قیمت را با امتیازات می سنجد و بعد برای خرید تصمیم گیری می کند.
علاوه بر این شما میتوانید قیمتگذاریهای مختلفی برای رویداد خود تنظیم کنید، استفاده از قیمتهای مختلف یکی از شناختهشدهترین راهها برای افزایش فروش است. به عنوان مثال، اکثر رویدادهایی که فروش موفقی داشتهاند رویداد خود را به چند بخش(مثلا یک کارگاه و یک سخنرانی) تقسیم میکنند. هر کدام از این بخشها را جدا در نظر گرفته و برای هر بخش قیمت متفاوتی در نظر میگیرند. بدین ترتیب کسانی که به دلیل قیمت زیاد نمیتوانستند از رویداد بهرهمند شوند مورد
هر چه زمان ثبت رویداد به شروع رویداد فاصله کمتری داشته باشد احتمال فروش کمتر میشود. سعی کنید که رویداد خود را حداقل دو هفته قبل از شروع رویداد ثبت کنید. بدین ترتیب افراد بیشتری رویداد شما را مشاهده میکنند و میتوانند از قبل برای آن برنامهریزی کنند.
برگزاری رویدادهای قبلی و کیفیت آن عامل مهمی در افزایش فروش بلیت های رویداد شما و تعداد شرکتکنندگان تان است. اما رویداد و نحوهی معرفی آن نیز تاثیر بسزایی در افزایش فروش بلیت های رویدادها دارد. در این مطلب ما برخی راهکارها برای افزایش فروش بلیت با استفاده از ایوند را معرفی کردیم، رعایت موارد ذکر شده مطمئنا تاثیر بسزایی در بهبود فروش بلیت های شما خواهد داشت.